Daily Talk: Ben jij al klaar voor een only-digital console?

Welkom bij Daily Talk, hét discussieplatform op Daily Nintendo. Regelmatig tref je hier een nieuwe stelling of vraag aan, over Nintendo of gaming in het algemeen.

Dit keer staat de Daily Talk in het teken van het nieuws dat Nintendo een console heeft gepatenteerd welke geen gebruik maakt van discs. Alhoewel dit geen garantie biedt dat Nintendo op korte termijn met een only-digital console komt, is het wel een goed discussiepunt. Want wie is er momenteel al klaar voor een ‘digital-only console’? Ben jij daar al klaar voor? Of koop jij games nog steeds liever fysiek in de winkel? vLaat het hieronder weten in de vorm van een reactie!

22 gedachten over “Daily Talk: Ben jij al klaar voor een only-digital console?

  • 22/08/2015 om 19:50
    Permalink

    Ik denk dat dit de eerste Nintendo console is die ik niet ga kopen.
    -Ik wil een fysieke gameverzameling hebben.
    -Als je internet het niet doet of traag is, heb je sowieso een probleem.
    -Nooit meer games aan elkaar uitlenen, dus hoe moet je het kunnen testen of het iets voor jou is…

    Jammer dit 🙁

  • 22/08/2015 om 19:54
    Permalink

    Nooit dat de NX geen fysieke games heeft. Dat zou commercieel gelijk falen. Mogelijk dat de NX geen blu-ray discs heeft, maar SD gebaseerde kaartjes zoals de 3DS. We hoeven absoluut geen discussie te hebben over een digital only console, want dat gaat niet gebeuren.

    • 22/08/2015 om 19:56
      Permalink

      En als ik dan toch m’n zegje erover moet doen. Dan nee, zou ik geen digital only console willen. Ik houd van games digitaal op m’n systemen hebben, maar het nadeel hieraan is dat er geen 2e hands markt meer kan bestaan. En ik koop geregeld games 2e hands.

  • 22/08/2015 om 21:07
    Permalink

    Ik ben er klaar voor, maar ben erop tegen als het te weinig voordelen met zich meebrengt.

    Games kunnen goedkoper worden, omdat ze niet meer worden vervoerd. Ook kunnen ze eerder verschijnen, omdat ze niet meer geproduceerd worden. Dat zijn mooie voordelen, maar als Nintendo weer zo’n sloom en onstabiele eshop heeft, ben ik daar zeker niet blij mee. Ook de mogelijkheid om je spelgegevens te back-upen moet aanwezig zijn. Een service om een game voor een beperkte tijd aan een vriend uit te lenen, zal ook leuk zijn.

  • 23/08/2015 om 10:58
    Permalink

    Volgens mij betekent het ‘discloze’ niet automatisch ook digital only. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat nintendo dit oooit zal doen. Zij weten als geen ander dat mensen van fysieke games houden. Niet voor niets brengt nintendo zoveel special editions, limited editions, etc uit. Wellicht worden er indd geeen cd’s gebruikt, maar een ander medium. bovendien heeft nintendo tot nu toe altyd de houding gehad dat gamers zonder internet moeten kunnen spelen. Dat zou bij digital only moeilijk worden lijkt me:) nee…. Gaat echt niet gebeuren…
    Dus maak jullie maar geen zorgen:p

      • 24/08/2015 om 21:49
        Permalink

        De N64 verkocht juist heel goed.
        In de eerste paar maanden was hij vrijwel overal uitverkocht en liep de N64 ver voor op de PS en Sega Saturn. Echter daarna nam de PS weer de leiding.
        Maar slecht verkopen, dat deed hij zeker niet 😉

          • 25/08/2015 om 00:20
            Permalink

            Ik zeg daarom ook in de eerste paar maanden.
            En 30 miljoen is zeker niet slecht.

  • 24/08/2015 om 14:26
    Permalink

    Ik zou het persoonlijk wel prettig vinden, maar weet niet of het wel zo slim is om te doen. Een ander opslagmedium dan discs is volgens mij best wel duur, dus denk dat ze het bij discs houden of digital only gaan.