Gamescom 2015: Xenoblade Chronicles X hands-on

Gisteren waren wij aanwezig op Gamescom en hadden wij de mogelijkheid om de game Xenoblade Chronicles X te proberen.

Xenoblade Chronicles X komt in december dit jaar uit en tot nu toe kon het westerse publiek de game nog nergens spelen. Wij hebben de game getest en onze ervaringen lees je hieronder.

We hadden niet heel erg lang de tijd om de game uit te proberen, maar in die korte tijd vielen er een aantal dingen meteen op. Xenoblade Chronicles X borduurt verder op het systeem van Xenoblade Chronicles, dit is erg goed te merken aan hoe de game bestuurd wordt.

Het vechtsysteem werkt nog steeds hetzelfde, je hebt verschillende skills die je kan gebruiken. Elke skill heeft zijn eigen effect en sommige effecten zullen alleen in werking treden als je het monster vanaf bijvoorbeeld de zijkant aanvalt. Na het gebruik van een skill moet je weer een tijdje wachten tot de desbetreffende skill weer is opgeladen voor je hem weer kan gebruiken. Dit in combinatie met de goede framerate en snelle actie zorgt ervoor dat de gevechten erg soepel en snel verlopen.

Grafisch is de game echter wel enorm voorruit gegaan de wereld en de monsters ogen erg mooi en zijn erg gedetailleerd. Daarnaast zijn de cut-scenes erg goed gemaakt.

Bekijk hieronder een gameplay video van de demo:

 

Jorden

Ik ben 21 jaar en sinds de N64 een Nintendo gamer in hart en nieren. Je kan mij bereiken via Twitter, Facebook, Google+, Youtube (https://www.youtube.com/user/MrJordenBakker) en Mail (jorden1506dailynintendo@gmail.com)

Geef een reactie