Post E3 Hands-On: The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

Onze indruk van TriForce Heroes staat voor je klaar.

Tijdens Nintendo’s Post E3 Event hebben Kevin, Jorden en Barry een heleboel E3 Games uitgebreid kunnen uitproberen. In deze Hands-On geven wij een indruk over wat wij vonden van Nintendo’s nieuwste The Legend of Zelda-titel, Tri force Heroes voor de Nintendo 3DS. Wordt dit een goede game?

Triforce Heroes ScreenEr is veel chaos binnen de communicatie…

Kevin: “Aan het begin van spel merkte ik al dat Barry, Jordy en ik geweldig goed zijn in het communiceren van acties. Uhum, ja echt. We stonden praktisch naast elkaar en tegenover elkaar, en soms waren er veel woorden nodig om duidelijk te maken wat je nu eigenlijk wilde dat een andere speler zou doen. Op een gegeven moment probeerden we het spel wat stiller te spelen, zonder overleg. Puur via de knopjes. Maar dat was geen succes. Op datzelfe moment dat we via alleen die icoontjes moeten communiceren, denk ik dat sommige mensen zelfs in de makkelijkste levels vast kunnen lopen. Probeer via knopjes maar eens duidelijk te maken dat iemand een bom moet gooien, terwijl je hem op hetzelfde moment ook wil vertellen waar hij deze heen moet gooien.”

Communicatie lijkt dan ook online mogelijk moeilijk te gaan worden, daar het spel geen voicechat zal gaan ondersteunen. Daarentegen wordt communicatie mogelijk gemaakt aan de hand van een paar icoontjes die je terugvind op het touchscreen van je Nintendo 3DS. Elk plaatje heeft weer een andere boodschap. Klik zo’n plaatje aan en hij zal bij iedereen op het scherm verschijnen. Het gaat hier om icoontjes waarmee je een duim kan uitsteken, kan laten weten dat je een totem wilt vormen of andere plaatjes of roept dat iemand moet komen.

Triforce Heroes Screen 2Jorden: Natuurlijk kan je als je lokale modus speelt met elkaar communiceren door gewoon te praten, maar online zal dit een stuk lastiger worden. Dit vanwege het feit dat Tri Force Heroes geen voice chat functie heeft en de enige manier om online met elkaar te communiceren is het gebruik van 6 verschillende icoontjes die allemaal een andere boodschap aangeven. Aangezien we bij deze hands-on allemaal naast elkaar stonden had die functie voor ons nog geen nut. Of deze functie online gaat werken moeten we dus nog even afwachten en dat kan de game maken of breken.”

Maar het gaat wel om leuke Co-Op chaos.

Barry: “Goede communicatie is belangrijk, want hoewel je het ook in je eentje kunt spelen, is Tri Force Heroes wel een spel wat zijn kracht uit het co-op gedeelte haalt. Iedereen ziet weer andere dingen in zo’n dungeon. Wanneer jij denkt dat je dé oplossing gevonden hebt voor een puzzel, kun je dit aan je medespelers duidelijk maken door middel van een aantal plaatjes op het onderste scherm.  Vaak zijn die plaatjes onduidelijk en moet je moeite doen om te begrijpen wat iemand bedoelt. Dit zorgt voor een leuke chaos.”

Kevin: “Ik moet toegeven; ondanks dat ik huiverig voor de game was tijdens Nintendo Digital Event, was de game hier wel erg grappig en ook vermakelijk. Zo is het als het eindelijk lukt wel erg leuk om samen te werken. Daarnaast (niet hardop nazeggen) is het best leuk om elkaar eens een keer in een ravijn te gooien of met elkaar te dollen in de levels. De Co-op in New Super Mario Bros. is ook chaotisch om maar een voorbeeld te noemen, maar wel leuk chaotisch. Als er veel afwisseling zit in wat voor puzzels je samen kunt oplossen, kan je hier veel plezier uithalen.”

Triforce Heroes screen 3De vergelijking met Four Swords

In enkele opzichten kan je Tri Force Heroes wel vergelijken met de game Four Swords, die al eerder uitkwam. In deze game heb je vier links die samenwerken om door de verschillende levels te komen. Nu heb je te maken met drie personages die allemaal nodig zijn om samen bepaalde puzzels op te kunnen lossen.

Barry: “Naar mijn mening was TriForce Heroes toch wel één van de leukere titels die ik gespeeld heb. Dat heeft dan ook meerdere redenen. Met name natuurlijk dat het een Zelda-titel is en ik altijd wel een zwak voor goede Zelda-games heb. Triforce Heroes neemt de Zelda ervaring mee naar een multiplayer-omgeving en doet dit erg goed. Natuurlijk hebben we dit al eerder gezien in Four Swords. Niet iedereen heeft deze game meer en aangezien Tri Force Heroes download play zal ondersteunen weet je zeker dat je met Tri Force Heroes wél met iedereen kunt spelen.”

Jorden is van mening dat de game ook wel verschilt van Four Swords, en legt de nadruk op de verschillen die zijn gespot in de demo die wij hebben geprobeerd.

Jorden: Nintendo zei het al tijdens de E3, komend jaar gaat het om transformatie van hun bestaande IPs, zo ook voor The Legend of Zelda. Hoewel we al eerder een multiplayer Zelda hebben gezien in de vorm van Four Swords is dit toch anders. De game draait hier namelijk nog meer op het samenwerken van de verschillende spelers. Zo moet je op elkaar staan om bij hogere gebieden te komen, of moet jij de bom van een ander over een ravijn heen blazen. Het probleem is alleen de communicatie.”

Kevin de Bruin

Redacteur en Communicatie Manager. Mijn naam is Kevin en ik schrijf graag over van alles en nog meer. Bij dezen ben ik gaan schrijven voor Daily Nintendo om jullie te voorzien van het laatste Nintendo nieuws. Als aanhanger van die 'softe' Nintendo Games, doe ik met alle liefde verslag.

Eén gedachte over “Post E3 Hands-On: The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

Geef een reactie