3DS eShop Review: Lord of Magna: Maiden Heaven

Lord of Magna: Maiden Heaven is een nieuwe strategische turn-based rpg. De game werd oorspronkelijk door Neverland ontwikkeld, maar na het sluiten heeft Marvelous de ontwikkeling van de game overgenomen. Is deze game weer een goede rpg voor de 3DS? Je leest het hier.

Het verhaal

In Lord of Magna speel je als de herberg eigenaar Luchs. Hoewel hij nooit gasten heeft, heeft hij zijn opa beloofd om op de herberg te letten en de gasten als familie te beschouwen. Screenshot1Om toch zijn hoofd boven water te houden zoekt hij tussendoor naar kristallen, deze kristallen zijn in zijn wereld veel geld waard. Op een dag wordt hij tijdens de zoektocht in een grot aangevallen door monsters en uiteindelijk wordt hij gered door Charlotte. Charlotte is haar geheugen kwijt en Luchs belooft haar te helpen. Als het verhaal verder gaat zullen er nog zes zussen van Charlotte zich bij het gezelschap voegen en ook die zijn allemaal hun geheugen kwijt.

Hoewel het verhaal goed opgebouwd wordt en er zelfs zeven verschillende eindes zijn, is het jammer dat de game weinig aan eigen exploratie toelaat door het gebrek aan een open wereld en veel en lange cut-scenes waardoor soms het verhaal een beetje langdradig wordt.

Het gevechtssysteem

Lord of Magna maakt gebruik van een top-down turn-based Screenshot4gevechtssysteem. In elk gevecht speel je met een team van maximaal 4 personages met allemaal hun eigen element en vaardigheden. In elke ronde kan je elk personage een bepaald stuk verplaatsen en dan kiezen om een item te gebruiken, aan te vallen, een vaardigheid te gebruiken of te verdedigen. Naarmate je meer vecht zullen je levels stijgen en speel je meer vaardigheden vrij waarmee je gevechten nog meer variatie kan geven.

Graphics en geluid

Screenshot8De game heeft een animatie stijl met chibi personages, maar is tegelijkertijd erg gedetailleerd in de omgevingen. De herberg bevat vele kleine details waaronder kleine bewegende onderdelen.

De soundtrack is fijn om naar te luisteren. De melodiën leggen goed de sfeer van bepaalde momenten vast. Van vrolijke deuntjes overdag tot de gevechtsmuziek. Marvelous heeft elk muziekstukje wel een passende plek gegeven.

Lord of Magna: Maiden Heaven is een goede rpg met een erg goed verhaal en gevechtssysteem. Ieder personage heeft zijn/haar eigen vaardigheden en dat zorgt voor een gevarieerde gameplay. De grafische stijl past goed bij de game en de soundtrack is prima om naar te luisteren. Het enige wat erg jammer is van deze game is dat veel van het verhaal zich afspeelt door middel van cut-scenes en dat er weinig open wereld in de game zit. Daarnaast is de voice-acting van de game erg goed, alleen wordt het weinig gebruikt in de game.

+ Goede grafische stijl en soundtrack
+ Goed verhaal, maar…
+ Gevechtssysteem is goed uitgedacht