Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Post E3 Hands-On: Yoshi’s Woolley World

Op Nintendo's Post E3 Event konden we een heleboel spellen spelen. Zoveel zelfs dat we ze niet eens allemaal konden spelen als we niet zouden opsplitsen. Daar Kevin Yoshi's Woolley World speelde, zal hij dan ook even zijn indrukken delen.

TM_WiiU_YoshisWoolyWorldOp Nintendo’s Post E3 Event konden we een heleboel spellen spelen. Zoveel zelfs dat we ze niet eens allemaal konden spelen als we niet zouden opsplitsen. Dit is dan ook de reden dat we er op een gegeven moment voor kozen dat Jorden de nieuwe Kirby uit ging proberen, en ik de nieuwe Yoshi’s eens ging bekijken. Hieronder deel ik dan ook mijn indrukken, en binnenkort horen jullie Jorden’s indrukken van de nieuwe Kirby.

En ben je nog niet zo bekend met de titel? Ook van deze titel schreef Vincent een E3 special.

e3-2014-yoshis-woolly-world-gameplay-screenshot-6Hoe de grafische stijl de ervaring bepaald.

Kevin: “Heel de wereld van Yoshi’s Woolley World is gemaakt van wol. De grond, de personages, de eieren, de vijanden de ondergronden, eigenlijk alles. En die wol gebruikt Nintendo om wat gameplayelementen te introduceren. Zo kon je bepaalde delen van een wereld betreden door bollen wol te ontrafelen, en kon je wol afschieten op een platform, om deze vervolgens met wol te bedekken, zodat je er op kunt staan.”

Naast een paar nieuwe gameplay-elementen zet de grafische stijl ook een groot stuk van de sfeer neer.

Kevin: “Eigenlijk heeft die gehele wollige wereld wel een leuk effect. Zo ziet de game er erg vrolijk en schattig uit. Het oogt in ieder geval prima en interessant én de wollige wereld weet een duidelijke sfeer neer te zetten. Het oog krijgt wat het wil. Maar verder zitten er toch nog haken tussen het wol…”

WiiU_Yoshi_610Wat voor haken zijn dit dan?

Kevin: “Bij het spelen van de game voelde het niet alsof ik enige uitleg nodig had. Alles sprak namelijk voor zichzelf. En dit komt vooral omdat heel veel gameplay-elementen die in de demo naar voren kwamen eigenlijk ook wel terug te vinden zijn in andere Yoshi-games en andere platform-titels.

Kijk. De wol voegt wel enkele nieuwe gameplay-elementen toe, maar op het eerste gezicht is hier wel voor safe gekozen. Zo kreeg ik tijdens het spelen van de game van de begeleider van dat spel te horen ‘heb je het spel al eerder gespeeld dat je precies weet wat je moet doen?’ Natuurlijk heb ik die vraag dan ook netjes beantwoord met iets in de richting van ‘Inderdaad. De laatste keer was op de handheld dacht ik. ‘ Momenteel is het vooral de grafische stijl die nieuw is.”

Yoshi_s_Woolly_World_ScreengrabMultiplayer

Toen ik Yoshi’s Woolley World speelde, speelde Jorden Kirby. Ik heb toen een multiplayer-sessie gespeeld met de persoon die uitleg moest geven over het spel. Behalve dat ik aardig vaak per ongeluk werd opgegeten, was dit een vrij vermakelijke multiplayer-sessie.

Kevin: “Je kan dus je mede-Yoshi opeten, om deze af te schieten. Op die manier kan je dan je medespeler gebruiken in het geval dat je door je bollen wol heen bent, maar wel een platform moet inwikkelen met wol. Ook kan je, je tegenstander gebruiken om op vijanden af te schieten, op vliegende voorwerpen en nog veel meer. En je kan je medespeler natuurlijk de afgrond inspuwen, maar dat is natuurlijk niet bedoeling. De multiplayer-sessie brengt ook enkele mogelijkheden die je niet in de single-player kon doen. Zo kon je ook elkaar naar hoger gelegen gebieden spuwen, waar je anders nooit leek te kunnen komen. Kortom, een vermakelijk multiplayer a la standaard.”

De multiplayer heeft het meest weg van de multiplayer die we ook zagen in New Super Mario Bros voor de Wii en de Wii U. Daarentegen kan je hier met maximaal twee spelers spelen, en niet met vier spelers.

yarn_yoshi_001_thumbVoorlopige conclusie

Kevin: “Het spel was tot nu toe makkelijk. Dit komt ook omdat de demo maar een paar levels kende, en die paar levels waren ook nog van het begin van de game. Daarom denk ik dat er nog wel nieuwe gameplay-elementen komen. Daarentegen moet deze titel zich nog wel even flink bewijzen eer ik er erg enthausiast voor ben. Wat ik heb gespeeld was leuk om te spelen, maar leuk is zwak. Het enthousiasme moet eraf stralen, wat momenteel nog niet het gebeurd is. Ik hoop dat Nintendo van deze game een platformer kan maken die beter is dan de eerste beste andere Yoshi-titel. Momenteel is namelijk alleen de grafische stijl voor mij vrij interessant, daar de rest meer herhaling lijkt.”

Kevin: “Of ik hier mijn ei in kwijt kan? Sja, moeilijke vraag. De eieren zijn namelijk veranderd in bollen wol.”