Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Puzzelen wordt anders in Zelda Wii U

Vorige week mochten wij een teaser aanschouwen van de nieuwe Zelda Wii U-titel. De Teaser duurde kort en er is eigenlijk niet veel informatie gegeven over de nieuwe Zelda-titel. Toch heeft Zelda-producer Aonuma iets meer informatie gegeven...

WiiU_Zelda_scrn02_E3-300x168Vorige week ging de E3 van start en voor het eerst mochten wij een korte teaser aanschouwen van de nieuwe Zelda Wii U-titel. De Teaser duurde kort en er is eigenlijk niet veel informatie gegeven over de nieuwe Zelda-titel, behalve dan dat het spel zich in een grote open wereld zal afspelen. Toch heeft Zelda-producer Aonuma tijdens een interview met Kotaku op de E3 iets meer informatie gegeven over de nieuwe Zelda…

Iedereen die ooit Zelda heeft gespeeld kent het principe van het oplossen van puzzels in de dungeons. Het is kenmerkend voor Zelda en bij de laatste Zelda-titel: A Link Between Worlds (3DS), wisten de producers het puzzelen flink te vernieuwen. Ook voor de aankomende Zelda Wii U-titel lijkt men het oplossen van puzzels te willen vernieuwen. Lees hieronder wat Zelda-producer Aonuma hierover wilde vertellen…

“We’ve talked a little bit about the puzzle-solving element in Zelda, and how that’s kinda taken a different shape. But I think people have come to just assume that puzzle-solving will exist in a Zelda game, and I kinda wanna change that, maybe turn it on its ear.

As a player progresses they’re making logical choices to progress them in the game. And when I hear ‘puzzle solving’ I think of moving blocks so that a door opens or something like that. But I feel like making those logical choices and taking information that you received previously and making decisions based on that can also be a sort of puzzle-solving. So I wanna kinda rethink or maybe reconstruct the idea of puzzle-solving within the Zelda universe.”