3DS eShop Review: Fishdom H20: Hidden Odyssey

Fan van hidden objective spellen en toevallig ook gek op vissen? Dan zou Fishdom H2O: Hidden Odyssey de perfecte combinatie voor je moeten zijn. Is dit een goede game?. In deze review ondervinden we wat Fishdom H2O: Hidden Odyssey te bieden heeft.

Fan van hidden objective spellen en toevallig ook gek op vissen? Dan zou Fishdom h2o: Hidden Odyssey de perfecte combinatie voor je moeten zijn. Is dit een goede game?. In deze review zullen we gaan ondervinden wat Fishdom h2o: Hidden Odyssey te bieden heeft.

Zoals de naam al doet vermoeden draait deze game om de onderwater wereld en vissen. De gehele setting van de game zal met name de wat jongere gamers erg aanspreken. Alles zit vol kleur en regelmatig komen er ‘schattig uitziende’ vissen langs het beeld heen zwemmen.

Fishdom h2o: Hidden Odyssey doet in de basis precies wat je van de game mag verwachten. Je krijgt inderdaad telkens een plaatje voor je neus met een aantal voorwerpen die je moet vinden. Met het touch-screen kun je het plaatje bewegen om zo alle delen te bekijken. Heb je een voorwerp gevonden die je zocht? Dan tik je er simpelweg op. Het is natuurlijk niet de bedoeling om in het wildeweg te gaan tikken om zo snel alle voorwerpen te vinden. Dat heeft ook weinig zin want je krijgt hierdoor minder punten en het beeld wordt dan voor een bepaalde tijd belemmerd door vissen die door het beeld heen komen zwemmen. Door de levels uit te spelen krijg je geld waarmee je items kunt kopen om jouw eigen aquarium in te richten.

De besturing werkt overigens prima. Zonder problemen ‘slide’ je door de plaatjes heen en het aanakraken van een gevonden voorwerp gaat zonder problemen. Tsja, eigenlijk is dat ook wel het minste wat we mogen verwachten van de game. Dit is namelijk de standaardbesturing van dit type game.

Maar is dat dan alles wat te game te bieden heeft? In de basis wel ja. Er zit wel wat variatie in de opdrachten. Zo moet je af en toe ook binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk goud pakken, ofwel aanraken. Dit spelletje kan soms best frustrerend zijn maar zorgt toch voor een kleine variatie. Kijken we naar wat de game qua speelduur te bieden heeft dan valt dit best tegen. Met een uur of 2 (voor de een iets korter, de ander wat langer) ben je er doorheen. Dat is toch een vrij korte speeltijd.

tweedeNatuurlijk heb je dan je eigen aquarium nog om in te richten. Je kunt er dan ook voor kiezen levels opnieuw te spelen om meer geld te krijgen en dus ook meer accesoires te kopen voor je aquarium. Probleem hierin schuilt ‘m in het feit dat de plaatjes en voorwerpen zich gaan herhalen. Na een tijdje weet je al waar een bepaald voorwerp te vinden is. Wanneer dit ‘random’ was gedaan had de speelduur aanzienlijk verlengd kunnen worden.

Grafisch gezien stelt de game weinig voor. Het ziet er niet afschuwelijk uit maar meer het oogt weinig bijzonder. Wel wordt er van vele kleuren gebruik gemaakt en kunnen de schattig ogende vissen de wat jongere gamers aanspreken. Het verhaal wordt verteld door middel van simpele, weinig indrukwekkende, plaatjes. Ook het geluid doet zijn ding voor wat we mogen verwachten van een dergelijke game als Fishdom H2O.

Fishdom h2o: Hidden Odyssey is vooral voor de wat jongere gamers leuk die van zoek-en-vind spelletjes houden. De game doet wat het moet doen voor een dergelijk type spel maar weet verder niet veel meer te bieden. Na niet al te lange tijd vallen de plaatjes en voorwerpen die je moet zoeken in herhaling en wordt de speelduur beperkt. De titel is leuk voor eventjes en daar is de prijs dan ook naar.

– Korte speelduur
– Valt na een tijdje in herhaling
– De plaatsen van voorwerpen zijn voorspelbaar.