3DS Review: LEGO The Hobbit

We hadden eerder al een review van de Wii U versie van de game en nu hebben we ook de 3DS versie voor jullie getest. De Wii U versie kreeg een mooie 7.8 haalt deze versie ook zo'n mooi cijfer? Je leest het in deze review.

We hadden eerder al een review van de Wii U-versie van de game en nu hebben we ook de 3DS-versie voor jullie getest. De Wii U-versie kreeg een mooie 7,8. Haalt deze versie ook zo’n mooi cijfer? Je leest het in deze review van de Nintendo 3DS-versie van LEGO The Hobbit.

hobbittHet verhaal

Iedereen die het boek heeft gelezen of de twee films heeft gezien weet precies wat hij kan verwachten van het verhaal. Voor degenen die dat nog niet weten; het verhaal speelt zich af voor de originele Lord of the Rings. In dit verhaal moet je een aantal dwergen die na een aanval van de draak Smaug verdreven zijn uit hun koninkrijk, helpen hun koninkrijk weer veilig te maken.

Besturing

LEGO Hobbit 7Dit spel heeft een erg gemakkelijke besturing. Met de L knop en joystick kun je van personage wisselen, maar dit kan daarnaast ook via het Touch Screen. De rest van de acties zijn meppen, een special move en lopen. Makkelijker kan bijna niet.  Daarnaast zijn er vaak hulpstenen te vinden die je even vertellen hoe je een bepaald object kunt verplaatsen of vernietigen.

LEGO-The-Hobbit_3DS-4+5-610x390Gameplay

De Gameplay blijft eigenlijk hetzelfde. Je speelt het level met behulp van personages die elk hun speciale krachten hebben. Daarnaast moet je LEGO studs verzamelen en challenges halen die je voordat je het level begint kunt zien. Wat de console-games wel hebben en de handheld-game niet is multiplayer. Een flink stel van de laatste 3DS LEGO-titels hebben het vertikt om een twee-speler-multiplayer-modus toe te voegen en deze game zet helaas de trend voort .

Speelduur

De game heeft voor een handheld-game zeker een goede speelduur vanwege alle extra’s die je kunt verzamelen. Echter, de lange levels waren voor de Wii U versie een nadeel, en dat is hier juist omgekeerd. De meeste levels zijn in vijf tot tien minuten klaar, wat weer fijn is voor een handheld-game.

lego-3Geluid

In de game heb je zowel achtergrondmuziek als voice-over geluiden. Helaas is net als in de Wii U-versie de achtergrondmuziek niet echt opvallend, maar de voice-overs die je vooral hoort bij de cut-scenes zijn geweldig. Als je wilt kun je tijdens de game in het menu geluid van zowel de voice-over stemmen als de achtergrondmuziek uitzetten of één van beiden.

Hoewel de game zeker vermakelijk is heeft deze toch een aantal minpunten. Zo had je bij de Wii U-versie nog de Buddy-up en dat vindt je niet terug in de 3DS-versie. Daarnaast begint het level weer van voorafaan als je doodgaat en dan moet je ook nog eens redelijk lang wachten totdat het level opnieuw is geladen. Ook heb je geen open wereld waar je lekker in kunt rondlopen tussen de levels door. De cut-scenes zijn goed in elkaar gezet en behalve de resolutie is het identiek aan de Wii U versie. Als je zowel een 3DS als een Wii U hebt raad ik je zeker aan om de Wii U-versie aan te schaffen boven deze versie.

– Als je doodgaat begint het level helemaal opnieuw
– Geen multiplayer
– Nul vernieuwing