Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

60 FPS niet nieuwe standaard voor Zelda-serie

Nintendo kreeg het voor elkaar om The Legend of Zelda: A Link Between Worlds op 60 frames per second te laten draaien. Maar gaat Nintendo dit in volgende Zelda-games ook doen; zien we de 60 fps terugkeren?

The Legend of Zelda IINintendo kreeg het voor elkaar om The Legend of Zelda: A Link Between Worlds op 60 frames per second te laten draaien. Maar gaat Nintendo dit in volgende Zelda-games ook doen; zien we de 60 fps terugkeren? Volgens Hiromasa Shikata zal dit niet het geval zijn. Toekomstige Zelda-games zullen niet per se op een gladde 60 fps draaien. Volgens Shikata wilden ze voor A Link Between Worlds deze framerate gebruiken zodat het 3D van de game netjes uit zou zien. Ook zorgde de 60 fps ervoor dat spelers goed op de bewegingen van vijanden konden letten en snel actie konden ondernemen.

Shikata vertelde hetvolgende in een interview met Game Informer:

”It’s really the concept of the game that changes whether you want to keep the volume of information in the game low and running at 60 frames per second. We kept it at 60 to make the 3D look smooth, allow the players to clearly see enemy movements, and keep everything moving crisply as with previous games. This doesn’t mean that all future Zelda titles will run at 60 frames per second.”

Moet Nintendo in de toekomst meer games maken met 60 fps? Laat het weten in de comments!