Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

“Veel mensen weten niet dat de Wii U een nieuwe console is”

wiiu_gamepad_dock_04Dat is wat Nintendo UK toegeeft in een interview. Het gebeurt niet al te vaak dat mensen met een hoge functie bij een bedrijf hun fouten toegeven, toch heeft de marketing director van Nintendo UK, Shelly Pearce, toegegeven dat de marketing rond de Wii U beter had gekund. Ze heeft toegegeven dat veel mensen nog steeds niet weten dat de Wii U een compleet nieuwe console is in plaats van een upgrade voor de Wii waar je rond de €300,- voor moet neertellen.
Ze denkt dat het misschien komt door de naam waardoor veel onwetende consumenten dat de Wii U slechts een overpriced upgrade is voor hun oude Wii.

Om het voor deze onwetende consumenten te verduidelijken start Nintendo UK een marketingcampagne. Ze zal ruimte opkopen in de Tesco winkels en is van plan om een boekje van vijf pagina’s op te sturen naar 300.000 consumenten die wel een Wii hebben, maar geen andere console hebben. Pearce:

There was a big misconception at launch about what Wii U is. And one of the big messages is that this is a new console and a new controller. There are many people out there that don’t know what this is. We haven’t had the sales we wanted on Wii U hardware. We haven’t had the software for most of this year. But we have some quite ambitious numbers, particularly with some of our biggest franchises coming. Our monthly tracking shows that Wii remains the No.1 console for brand awareness. This offers us a massive opportunity to convert Wii owners to Wii U.

Wereldwijd werden er in het tweede kwartaal slechts 160.000 Wii U’s verkocht en dat is echt bizar weinig voor een console, we wachten nu af wat de nieuwe games als Pikmin 3, The Legend of Zelda: Wind Waker HD, Sonic Lost Worlds, en de Wii U prijsdaling kunnen doen tegen dit probleem