Wii Review: Rabbits Travel in Time

De Raving Rabbits krijgen inmiddels ieder jaar een nieuwe game. Eerst doken ze op in de Rayman Raving Rabbits spellen, daarna kregen ze een eigen platformer en dit jaar een eigen game vol minigames waarbij ze reizen in de tijd. Is de nieuwe rabbits game de moeite waard? Lees snel verder want wij hebben de game getest!

In Rabbits Travel in Time reizen de rabbits in de tijd en kom je telkens in een andere periode terecht. De minigames in het spel spelen zich dan ook in die specifieke tijden af. De game kent  vier soorten minigames die op hun beurt weer op verschillende manieren terugkomen waardoor er in totaal veel meer minigames zijn. In de minigames komt de basis van deze vier games wel terug, de ene keer zul je moeten vliegen, dan weer moeten schieten en soms moeten racen naar de finish. Je begint echter in het museum waar de rabbits zijn beland. Vanuit daar ga je telkens naar andere periodes en kun je kiezen uit de bijbehorende minigames. Door minigames uit te spelen kun je nieuwe vrijspelen maar unlock je ook kleding, geluiden en artwork. Een voorbeeld van een minigame is de Titanic minigame. Je reist dan naar de tijd van de Titanic. In Rabbits Travel in Time zijn de rabbits zelfs verantwoordelijk voor het zinken van het schip! Na een leuk introfilmpje begint de minigame waarbij het de bedoeling is munten te pakken om als eerst zoveel mogelijk punten te verzamelen. In een andere game kom je in de Middel Eeuwen terrecht en zul je een racegame moeten spelen om als eerste de finish te bereiken. De minigames zelf zijn niet bepaald origineel maar worden door de verschillende gebeurtenissen uit het verleden wel in een leuk jasje gestoken.

De minigames speel je allemaal met de Wii Remote en Nunchuck. Zo zul je bijvoorbeeld moeten vliegen door je armen te bewegen en moeten schieten door te richten met de Wii Remote. In andere spellen bestuur je de konijnen juist weer met de Nunchuck. Alle minigames zijn vrij simpel van opzet en goed te begrijpen. De besturing werkt hierin prima. Er wordt op een leuke manier van de Wii controls gebruikt gemaakt maar toch, hebben we dit allemaal al niet veel vaker gezien op de Wii? In je eentje zul je dan ook niet al te veel lol aan de game beleven. Rabbits Travel in Time is een game die het echt moet hebben van de multiplayer. Want wanneer je met vrienden bent kunnen de minigames best leuk zijn om te spelen. De hilarische filmpjes met de gestuurde rabbits die regelmatig voorbij komen zorgen bovendien voor de nodige humor. Daarnaast kent de game een online mode. Deze keer niet om alleen je scores up te loaden, je kunt nu ook echt gaan spelen tegen andere spelers over de wereld. Iets wat in ieder geval de levensduur van de game wat opkrikt want de iets meer dan 20 minigames zijn toch wat aan de lage kant. Naast de minigames kun je in het museum, waar je telkens terugkeert na het spelen van een minigame, aan de slag met een aantal kleine spelletjes. Ze stellen weinig voor maar zijn wel grappig om eens naar te kijken wanneer je rondloopt in het museum

Rabbits Travel in Time kent opnieuw de vrolijke graphics uit de eerdere delen. In dit nieuwe deel lijkt alles net iets beter te zijn afgewerkt en ziet alles er goed uit. Het geluid is opnieuw een sterk punt in de game. De gestoorde rabbits maken de gekste geluiden en de muziek past goed bij de soms hilarische actie. Wat we dan krijgen is een minigame compilatie waarbij de minigames in een leuk jasje zijn gestoken met hier en daar de nodige humor. Echter is Rabbits Travel in Time wel een game die je echt voor de multiplayer in huis moet halen. Er zitten zeker een aantal minigames bij waar je een tijd zoet mee kunt zijn, in je eentje gaat alles vrij snel vervelen. De minigames opzich zijn niet bepaald origineel en eigenlijk hebben we dit al velen malen vaker gezien op de Wii. Gelukkig kan de online mode de levensduur van de game nog wat opkrikken.

Graphics         7,5

Gameplay       6,5

Speelduur       7