[REVIEW] Adventure Island The Beginning

Adventure Island The Beginning is een spel dat je kan downloaden in het Wii winkel kanaal. Een WiiWare spel dus. Je kunt het kopen voor minder dan 10 euro, niet te duur dus, maar is die tien euro wel de moeite waard?

Om te beginnen zal ik jullie wat vertellen over de geschiedenis van Adventure Island en zijn hoofdpersonage: Master Higgins.

Eerst maar even over die hoofdpersonage Master Higgins, het rare aan dit figuur is dat het eigenlijk een echt mens is. Takahashi Meijin zoals de naam al doet vermoeden is het een japanner. Het speciale aan deze man is dat hij 16 keer per seconden op een knopje kan drukken. Waarschijnlijk denk je nu… Wat is daar zo bijzonder aan? En dat is precies hetzelfde als wat ik me afvroeg maargoed uitgever Hudson Soft vond de man bijzonder genoeg om hem in reclames te zetten. Maar een paar jaar later toen ze een nieuw spel gingen maken met een nieuw personage wisten ze niet goed wat voor personage ze zouden gebruiken en toen kwam een van de mensen daar op het idee om hem Master Higgins ( de bijnaam van Takahashi Meijin ) te gebruiken als personage, zo gezegd zo gedaan en in de jaren tachtig maakte hij zijn debuut in de gaming wereld in het eerste Adventure Island spel.

Nou nog snel even wat over de geschiedenis van het spel en dan zal ik eens beginnen met mijn review! Het eerste Adventure Island spel was eigenlijk gewoon een Wonder Boy ( die zullen de meeste van jullie wel kennen denk ik? ) spel maar dan met een ander hoofdpersonage en alles net een beetje anders. Maar later werden er wat dingen aan veranderd en werd het een zeer populair spel. Maar toch zijn ze in 1994 gestopt met de Adventure Island serie. Vanaf toen is er alleen nog maar een remake van de eerste variant gemaakt en nu dus dit nieuwe deel voor de Wii.

Het spel

Het spel is een 2D platformer game en je speelt dus met Master Higgins, voordat het echte spel begint zie je een klein intro filmpje waarin je ziet dat de vriendin van Master Higgins ontvoerd wordt, en je raad het al, jou doel is om haar te bevrijden! Toen ik het eerste level speelde was ik heel snel af je bent namelijk met je mannetje aan het lopen en je komt monstertjes tegen die je naar schiet of je springt er overheen, ik koos voor die laatste optie en sprong over alle monstertjes heen en in een keer stond er game over. Dus ik dacht “wat heb ik verkeerd gedaan?” Maar na een tijdje werd duidelijk dat je die beestjes moet vermoorden om dan het voedsel wat uit die beestjes komt op te eten om in leven te blijven en als je dat niet snel genoeg doet ga je dus gewoon vanzelf dood, dus hele het spel moet je blijven rennen beestje vermoorden voedsel eten en doorrennen voordat je dood bent, erg druk dus!

Er zijn vier werelden met ieder vier levels. Maar het principe is dus eigenlijk in ieder level hetzelfde gewoon blijven rennen doe je dat niet dan ga je dood! Ook kun je in ieder level een of meerdere gouden meloenen vinden Die meloenen zijn een soort punten waarmee je extra goodies kan kopen en je wapens kunt upgraden, best handig want dan kun je na een tijdjes alles in een keer vermoorden! Enig nadeel is wel als je het eenmaal gekocht hebt kun je het niet meer uitzetten en als je dus alle upgrades gekocht hebt is het spel eigenlijk te makkelijk en niet leuk meer om te doen

Ook is er nog een mini game mode, en mode waarin je minigames in het begin is dat een spel een of ander skatebaord spel maar naarmate je verder door het spel komt kun je nieuwe minigames vrij spelen. De minigames zijn echt hele erg kort en redelijk saai.

Lang geleden was mijn favoriete computer spel Magic Boy en toen ik hoorde dat dit spel daar van afgeleid was had ik dus erg veel zin om het te gaan spelen, jammer genoeg viel het spel een beetje tegen, misschien komt dat wel omdat ik er teveel van verwacht had en had ik het spel niet moeten vergelijken met Magic Boy, het is tenslotte iets anders, maar toch had ik er wel iets meer van verwacht. In het begin is het spel erg onduidelijk en moeilijk aangezien je zonder voedsel redelijk snel doodgaat en dat eigenlijk nergens aangegeven gaat maar aan het eind van het spel als je verwacht dat het moeilijk gaat worden is het eigenlijk makkelijker aangezien je dan waarschijnlijk heel wat upgrades en goodies hebt gekocht. Ik heb me toen ik dit spel speelde om te reviewen best vermaakt met het spel maar ik denk niet dat ik het snel nog een keer op ga starten want na een tijdje is de lol er echt wel af

Gameplay: 6
Graphics: 6
Sound: 6