Reader review: Excite Truck

Nintendo-wii.blieb.nl biedt jouw de mogelijkheid je zelfgescheven reviews online te zetten. Jouw review ook online? Stuur je recensie naar nintendo-wii.blieb@hotmail.com

Game: Excite Truck

Auteur: Randy

Cijfer: 8

Online: Nee

.

Omdat ik dit spel voor een wel heel leuke prijs in de winkel zag leggen heb ik het spel maar eens gekocht. En aangezien er nog geen enkele review op nintendo-wii.blieb staat van dit spel heb ik er een geschreven. Excite Truck heeft een advies prijs van ongeveer 49 euro maar met een beetje goed zoeken heb je het spel voor 25-30 euro! Geld waard of niet?

Excite Truck is een race game voor de Wii die vrij kort na de Wii release uitkwam. Je bestuurd het spel met de Wii mote en deze moet je horizontaal houden. Gewoon de besturing die we inmiddels van meerdere spellen kennen dus. Het verschil met andere race games echter is dat Excite Truck enorm snel is. Mijn eerst vraag was meteen: is dit te besturen? Ja zeker! Ondanks de enorme snelheid kent het spel een ijzersterke besturing en dat is bij een spel als deze toch wel heel belangrijk. Voor je begint met spelen krijg je de besturing stap voor stap uitgelegd en deze zul je snel onder de knie hebben.

In de Excite mode kun je meedoen aan verschillende cups van brons tot platinum. In elke race moet je een bepaald aantal sterren halen om door te mogen naar de volgende course en cup. Dit kan soms best pittig zijn maar met een beetje oefenen kom je al een heel eind. Je krijgt onder andere punten door stunts uit te voeren. Dit doe je door bijvoorbeeld de Wii mote te kantelen. Uiteindelijk krijg je ook punten als je bijvoorbeeld eerst, tweede of derde wordt. Het concept is simpel maar verslavend. De races spelen zich af in verschillende gebieden en zal daarom niet al te snel gaan vervelen. Als je alle races hebt gehaald kun je aan de slag in de mirror mode om alle banen nog een keer te doen, maar dan andersom.

Wat het spelen ook leuk maakt zijn de mooie omgevingen en fraai ontworpen wagens. De makers van het spel verdienen een pluim want ze laten met dit spel zien dat de Wii meer is dan een Gamecube. Er zijn zeker banen die er mooier uitzien dan anderen maar over het algemeen kun je zeggen dat de graphics er zeer goed uitzien. Dit is ook het geval voor het geluid maar dat is  ook niet zo vreemd. Met een SD kaartje kun je namelijk jouw eigen muziek afspelen tijdens het racen. Je speelt dus op jouw favoriete nummers. Een erg leuke toevoeging. De muziek van het spel zelf is niet bijzonder maar ook niet slecht.

Wat er in Excite Truck helaas ontbreekt is een online mode. Het is dus niet mogelijk om tegen anderen te spelen via internet. Met een paar vrienden kan dit wel maar een online mode was toch wel erg leuk geweest. Mocht je alle races gehaald hebben dan kun je nog wel verder gaan met de challenge mode waarbij je bepaalde opdrachten moet uitvoeren. In totaal ben je wel een tijdje zoet met het spel. Al met al een heel leuk spel. Zeker de moeite waard.

Gameplay: 8

Graphics: 9

Sound: 8