Reader review: VC Kid Icarus

Nintendo-wii.blieb.nl biedt jouw de mogelijkheid je zelfgescheven reviews online te zetten. Jouw review ook online? Stuur je recensie naar nintendo-wii.blieb@hotmail.com

Game: Kid Icarus (NES) (Virtual Console)

Auteur: Siemen

Cijfer: 9

Online: Nee – betreft een Virtual Console game

.

Misschien dat velen van jullie nog nooit van Kid Icarus gehoord hebben want het spel verscheen in de jaren ’80 op de NES en Gameboy. Daarna hebben we nooit meer een nieuw spel gezien in de serie. Pit, de hoofdcharacter komt wel weer terug in SSB: Brawl!. In Kid Icarus, begon Pit als een jonge engel die gevangen zat in de onderwereld. Hij had de opdracht gekregen van Palutena, de gevangen genomen godin van het licht, om Medusa te verslaan, de godin van het donkere. Voor die tijd was het verhaal dus al best indrukwekkend.

In Kid Icarus: Of Myths and Monsters, krijgt Pit training voor de verdediging van Angel Land tegen een invasie van demonen geleid door de kwade Orcos. Zijn training draait ook om het terugkrijgen van de drie heilige schatten, want Palutena vertrouwde ze toe aan de fort-bewakers. Om Orcos’s plannen te stoppen, gaat Pit op pad om zo de drie heilige schatten terug te krijgen. Zelf ben ik helemaal gek van de serie en heb ik beide delen uitgespeeld, zo ook de NES versie. En die was behoorlijk pittig. Ik denk zelfs een van de moeilijkste op de NES.

Het spel speelt als een platformer maar dan met een soort RPG mix. Pit kan ten slotte sterker worden. Het doel is telkens om het einde van een level te bereiken en hiervoor zul je veel vijanden moeten verslaan. Onderweg kan je allerlei kamers in om dingen te kopen, prijzen te winnen of je leven te herstellen. Je hebt een pijl en boog als wapen en hiermee kun je de vijandjes verslaan. Die laten hartjes vallen die jij moet verzamelen. Hoe meer hartjes hoe meer je kunt kopen. Er zijn drie werelden en iedere wereld bestaat uit 3 levels en een baas. Voordat je bij een baas komt moet je eerst door een doolhof heen. Dat is in het kort hoe het spel is. Het spel heeft een leuke sfeer en speelt een beetje zoals de oude Metroid games. Heel erg leuk.

De geluidjes zijn als van ouds en laten je weer even naar vroeger terug gaan. De beelden zijn simpel maar wat wil je anders met een spel uit de jaren 80. Voor die tijd zag alles er zeer mooi uit. Het spel kent geen save systeem en werkt met passwords die je krijgt als je een level hebt voltooid. Maar voordat je het eerste level hebt gehaald ben je al een tijdje aan het oefenen. Succes!

Cijfer: 9

Niet voor: gamers die niet van hele moeilijke spellen houden.