Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

[Gespeeld op E3] Mario + Rabbids: Kingdom Battle

De derde dag van de expo ben ik langs Ubisoft gegaan om daar Mario + Rabbids Kingdom Battle te testen.

De derde dag van de expo ben ik langs Ubisoft gegaan om daar Mario + Rabbids Kingdom Battle te testen.

Hoewel we allemaal wisten dat deze game eraan zat te komen en de aankondiging dus geen verrassing was, is Mario + Rabbids één van de meest verrassende titels van de E3. Het is een samenwerking die belachelijk klinkt en er ook enorm raar uitziet, maar juist dat maakt de game boeiend. In de hoofdwereld kan je je vrij bewegen door het besturen van een robot genaamd Beep-O. In deze wereld zijn verschillende kleine puzzels die je kan oplossen en voorwerpen die je kan verzamelen. Tijdens het lopen in de wereld kom je tevens verschillende korte dialogen tegen die meestal flink wat flauwe humor bevatten. Vechten is echter ook een groot onderdeel in de game en deze stukken zijn dan ook waar het echt boeiend wordt. Elke ronde heb je drie acties die je allemaal achter elkaar kan gebruiken. Dit zijn de volgende acties: lopen, aanvallen en je vaardigheid gebruiken.

Tijdens het lopen kan je een beperkt aantal stappen zetten, maar heb je toch heel veel opties qua wat je kan doen. Zo kan je naar een teamgenoot lopen om die als springplank te gebruiken, je kan tegen een tegenstander lopen om hem te tacklen of maak gebruik van voorwerpen in het levels. Een mooi voorbeeld is de Warp Pipes die je kan helpen op een ander gedeelte van het level te komen. De optie aanvallen spreekt voor zich, met die optie vuur je op jouw gekozen doelwit. Gewoon schieten is echter niet altijd de beste optie. Soms heb je namelijk geen schijn van kans om een tegenstander te raken of staat er eentje heel dichtbij een explosief krat waar je dan beter op kan vuren voor extra schade. Als laatste heeft ieder personage een vaardigheid. Denk aan Rabbid Peach die zichzelf en teamgenoten die in de buurt zijn kan genezen. Een ander voorbeeld is Rabbid Luigi die zich kan beschermen tegen super effecten.

Mario + Rabbids: Kingdom Battle heeft enorm veel zelfspot en humor en dat is al meteen goed te merken in de demo. Zo zie je enorm erg stereotype gedrag in bijvoorbeeld het filmpje na de bossfight. Tevens was ook de muziek erg iconisch en deze zal je misschien doen denken aan Banjo-Kazooie en Donkey kong 64 muziek. Dit kan overigens zeer goed aangezien één van de componisten van die games, Grant Kirkhope, de muziek voor zijn rekening neemt. Op de beursvloer waren er twee demo’s. Bij Ubisoft moest je een baas verslaan op het einde terwijl de Nintendo-versie een ren naar de overkant level heeft op het einde. Van beide demo’s kan je hieronder gameplay zien.