[Review] Hyrule Warriors Legends

Ongeveer anderhalf jaar geleden kwam Hyrule Warriors uit voor de Wii U, nu is de 3DS versie verschenen. Is deze versie net zo goed, beter of juist slechter dan zijn HD broer?

Uitgebreider

hyrule-warriors-7Hyrule Warriors Legends bevat qua verhaal alles van Hyrule Warriors dus het hoofdverhaal en het verhaal van Cia. Het hoofdverhaal is eigenlijk net als ieder ander Zelda verhaal. Hyrule wordt bedreigd, Link wordt ontdekt als de Hero of Time en het is aan hem om Hyrule te redden van de corrupte Cia. Cia’s verhaal bestaat uit een paar levels waarin je ontdekt hoe Cia haar bondgenoten verkreeg en zie je het verhaal vanaf haar kant. Niet alleen bevat de game dit verhaal, maar bevat het ook levels die gaan over Linkle, een boerenmeisje die denkt dat zij de Hero of Time is. Deze verhaallijn volgt Linkle op haar weg naar Hyrule Castle terwijl ze onderweg allerlei problemen oplost. Daarnaast bevat deze game een stukje verhaal dat zich afspeelt na de gebeurtenissen van Hyrule Warriors. Door een kwaadaardige kracht botsen werelden opnieuw en ditmaal met de wereld van The Wind Waker. Aan jou de taak om er weer voor te zorgen dat de poort gesloten wordt. Helaas is deze nieuwe verhaallijn erg kort en zijn er maar twee nieuwe levels gemaakt voor dit verhaal. Desalniettemin is het een leuke toevoeging op het originele verhaal.

Niet alleen het verhaal is uitgebreider. Ook de Adventure Mode bevat alle extra content die eerder voor Hyrule Warriors op de Wii U is verschenen. De personages, wapens en Adventure Mode maps die je in Hyrule Warriors bij aanschaf van de DLC direct kreeg zitten allemaal in de game, maar zijn nu niet al standaard vrijgespeeld. Alle personages en level 1 wapens zitten nu in de originele Adventure Map. Alle level 2 en 3 wapens zijn hieruit gehaald en de missies zijn aangepast op de nieuwe personages. Zodra je de Adventure Map hebt uitgespeeld unlock je de Great Sea Map met alle level 2 wapens en nieuwe outfits. Na deze map unlock je de volgende met alle level 3 wapens etc.

My FairyHyrule Warriors Legends My Fairy

Een geheel nieuwe optie in Legends is My Fairy. Met My Fairy kan je zodra je één van de fairies hebt gevonden in de Adventure Mode je eigen fairy trainen en aankleden. Dit kan door middel van voedsel en kleding stukken die eveneens te vinden zijn in levels van de Adventure Mode. Des te beter je fairy wordt des te meer vaardigheden ze kan krijgen die jou in de strijd kan helpen. Zo kan een fairy bijvoorbeeld eenmalig je hartjes aanvullen of je Magic Meter bijvullen. Daarnaast kan elke fairy zodra de Magic Meter ver genoeg gevuld is een soort van explosie aanval gebruiken gebasseerd op haar type. Deze aanval werkt tevens beter in de levels waar haar type wordt aangeraden.

Hyrule Warriors Legends Command

Verbetering

In Hyrule Warriors had je regelmatig een level waarin je een schat kon vinden voor twee verschillende personages echter kon je elke keer maar één personage besturen waardoor je vaak levels een tweede of zelfs een derde keer moest halen om echt alles te halen. In Legends is dat probleem in de meeste levels opgelost. Je kan in de meeste levels namelijk switchen van welk personage je bestuurt. Daarnaast kan je de personages die je niet bestuurt op pad sturen naar een specifiek punt in het level waardoor je op                                                                                               tactische momenten kan switchen van personage.

Grafisch en geluid

Grafisch ziet de game er niet verkeerd uit voor een 3DS game, het is geen HD maar de personages en de levels zien er netjes afgewerkt uit op de 3DS. Wel jammer is, is dat er een stuk minder personages tegelijk te zien zijn en de eindbaas finishing moves uit het spel zijn gehaald, Deze zijn vervangen door een soort van explosie van kracht. Een stuk minder gaaf dus.

Muziek is helemaal niks mis mee, alle deuntjes zijn bewerkingen van muziekstukken uit de Zelda games die in de game verwerkt zitten. Van de allombekende Zelda’s Lullaby tot een bijzondere mix van The Wind Waker theme en Dragon Roost Island.

Hyrule Warriors Legends is een top 3DS game met enorm veel content. Mocht je de Wii U versie niet hebben dan raad ik deze game 100% aan zeker voor Zelda fans. Het is dan wel niet een conventionele Zelda game toch zullen Zelda fans ervan genieten door de enorme hoeveelheid fan-service. Mocht je de Wii U versie wel al hebben dan zou ik eerst nadenken of je de extra levels het waard vindt om hem te kopen. Grafisch is de game niet verkeerd, alleen jammer dat ze bepaalde elementen hebben verwijderd. Al met al doet deze game niet onder aan de Wii U versie en is zelfs beter op een aantal punten.

+ Dikke fanservice voor Zelda fans
+ Goede verbeteringen t.o.v. de Wii U versie
+ Veel te unlocken en verzamelen