Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Nintendo is verrast door Splatoon’s succes

Splatoon is nu al een tijdje uit en heeft erg goed verkocht. Nintendo staat versteld van dit succes.

In de nieuwe IP van Nintendo, Splatoon, moet je met inkt je eigen territorium afbakenen. Op de E3 van 2014 toonde Nintendo de game voor het eerst en was voor de meeste onverwacht. Het concept is verzonnen door de jonge geesten van Nintendo, en het slaat aan. Splatoon is al meer dan één miljoen keer verkocht. 

De CEO van Nintendo, Satoru Iwata, was in het begin niet al te positief over Splatoon. Hij was bang dat de game niet goed zou verkopen, omdat er nog geen serie van was. Hij is positief verrast dat de game zo goed verkoopt.

Het origineel citaat kan je hieronder lezen:

“As some of you may have seen the TV commercials we have been airing recently, “Splatoon” is a brand-new title and not a title from an established series. It has a very unique and fantasy-like setting. This game, inspired by squid squirting out ink, is played by human-shaped characters with squid-like features shooting, instead of squirting, ink at each other, and the team that paints the widest area in its team color wins. Having received high recognition from our consumers for its novelty, this title’s sell-through sales reached 1 million units in less than a month from its release. We feel very grateful for this, since our view was not so optimistic prior to release, for it being a non-series title.”

Had jij het succes van Splatoon zien aankomen?