Wii U eShop Review: Luv Me Buddies Wonderland

Schattige diertjes, dat zie je sowieso in Luv Me Buddies Wonderland. Daarentegen zie je nog veel meer in deze eShop titel welke eerder werd uitgegeven door kleine uitgever O2 Games. Is dat wat we zien ook wat we willen zien?

Schattige diertjes, dat zie je sowieso in Luv Me Buddies Wonderland. De hele game zit er vol mee en straalt dan ook echt uit voor welke doelgroep de game is. Maar zit die doelgroep wel op deze game te wachten? Weet dit spel zich te onderscheiden?

Kindvriendelijk kinderspel
De game is voor kinderen. Dat is een ding dat zeker is. En om kinderen te vermaken weet deze game zeker met enkele onderdelen te komen die mooi bij de belevingswereld van kleine kinderen aansluit. Zo introduceert de titel een hoop schattige diertjes die door het spel rondlopen. En al die diertjes hebben harvormige hoofdjes.  Ook komt het spel met een grafische stijl die mooi aansluit bij de belevingswereld. Daarentegen overtuigt het spel verder niet.

2Het spel is geen Wii U-titel, eerder een late Wii-titel.
Al bij het opstarten van Luv Me Buddies Wonderland valt er één ding op: het spel ondersteund geen Off-screen gameplay. Je moet het spel perse op de televisie spelen, wat een stap terug is in verhouding tot andere Wii U eShop-titels die wel deze handige functie weten toe te passen. De GamePad wordt hier niet gebruikt, omdat je het gehele spel bestuurt via de originele Wii Controlers, terwijl de GamePad alleen maar aan blijft staan om laadschermen op te zien en meer stroom te vreten dan het uiteindelijk waard is. Hierdor voelt de titel aan als een Wii-titel die engszins laat maar naar de Wii U moest.

largeVeel of weinig mini-games?
Luv Me Buddies Wonderland is een game die bestaat uit een heleboel mini-games met schattige diertjes daarin. Het gaat hier om vrij simpele mini-games waarin je diertjes door middel van een ijsschots naar de overkant moet begeleidden, waarbij je op een bepaald soort diertje moet klikken om punten te krijgen, en kent het spel ook de standaard mini-games zoals memory. In ieder geval staat vast dat de titel met een heleboel mini-games komt. Al zijn deze allemaal hetzelfde…

Zo zit je heel vaak precies dezelfde mini-game te spelen. Een voorbeeld is de mini-game-variant waarop je dus op een bepaald soort diertje moet blijven klikken om punten te krijgen. Deze mini-game keert meerdere keren terug, alleen klik je dan elke keer op een ander soort diertje. Op deze goedkope manier probeert het spel het aantal mini-games en de speelduur kunstmatig te verlengen.

large2Wat is nu eigenlijk het doel?
Het spel voelt op zichzelf een beetje doelloos. Zo weet het spel niet eens fatsoenlijk uit te leggen hoe je de mini-games moet besturen. De besturing wordt enigszins uitgelegt aan de hand van een kleine uitleg die links in de hoek een paar seconden wordt getoond alvorens de mini-game echt begint. Deze uitleg komt echter niet verder dan een plaatje dat makkelijk over het hoofd word gezien. En als je eenmaal de besturingshint uit het plaatje hebt gehaald, dan is jou dat doel nog steeds niet uitgelegt.

Luv-Me-Buddies-Wonderland-25Nergens wordt aangegeven wat je moet doen om een bepaalde mini-game te kunnen winnen. Wat zijn de richtlijnen, wat moet je behalen? De makers van het spel zijn vergeten om dit (duidelijk?) aan te geven, Daarentegen wordt wel van je verwacht dat je de mini-games wint. Je moet immers winnen om ‘nieuwe’ mini-games vrij te spelen én zo verder in het spel te geraken. Dit geeft soms een vrij oneerlijk gevoel, iets wat je bij een kindergame geheel wil voorkomen.

827123_fullConclusie
Het spel wil dat je van hem houd. Daarentegen is de liefde niet wederzijds. Want wat op het eerste gezicht als een mooi kinderspelletje lijkt te worden gebracht door de basisingrediënten: schattige diertjes en lieve kleurtjes, is het eigenlijk een game die een ziel mist.

Een ding is zeker: Luv Me Buddies verdiend van ons geen pluim en wij raden het niet aan om de titel van je laatste eShop restanten aan te schaffen. Ouders die hun kind willen laten gamen: er zijn online flink wat betere en afwisselendere GRATIS flashgames.

– Geen off-screen gameplay.
– Alleen te besturen met de Wii Controller.

+ Schattige diertjes sluiten aan bij belevingswereld kinderen.