3DS Review: Senran Kagura Burst

Als je de trailers van het spel moet geloven is dit een wat erotische game met 0,0 diepgang die alleen maar draait om vechten met half naakte meiden. Is deze waarneming eigenlijk wel juist? Lees snel verder voor onze beoordeling.

Hebijo student Hikage
Hebijo student Hikage

Het verhaal

Voor een spel waar je in eerste instantie een verwaarloosbaar verhaal voor verwacht heeft deze game toch wel een goed verhaal. Als je begint met spelen kan je kiezen tussen de optie Hebijo en de optie Hanzo. Dit zegt je nu natuurlijk niks, maar het zijn eigenlijk twee kanten van één verhaal. Bij Hebijo volg je de kant van de “slechte” shinobi en bij Hanzo die van de “goede” shinobi. In het begin moet je gewoon een aantal normale missies doen en heb je nog niks met elkaar te maken, maar deze twee groepen raken steeds meer verwikkeld in een strijd met elkaar en er ontstaat een verhaal vol emotie.

“Fan-service”

dAls je anime series kijkt ben je vast al bekend met het fenomeen “fan-service”, voor degene die het niet weten.  Fanservice refereert uitsluitend naar seksueel getint beeldmateriaal bedoeld om mensen te amuseren. Nou dit spel kan er ook wel wat van. Zo zal namelijk als je teveel schade oploopt je pak scheuren en dan krijg je een erotisch getinte scene te zien van een paar seconden, daarnaast kan je ook gewoon in je bikini vechten. Je kan er eigenlijk dus niet echt omheen, maar het is niet in zo’n overmatige aanwezigheid.

cMoeilijkheidsgraad

In het begin is er niet zoveel aan het spel. Je kan makkelijk overal doorheen komen zonder ook maar schade op te lopen. Gelukkig worden de missies op een rustig tempo moeilijker. Daarnaast heb je de optie om aan het begin van elk level in Frantic modus te gaan. Dit doe je door L+R in te drukken en hierdoor zal je in een bikini vechten en zal jouw aanvallende kracht toenemen, maar jouw verdediging zal drastisch verminderen. In de normale modus zal je je Yang krachten ontwikkelen en in Frantic je Yin krachten. Om dus de ultieme shinobi te worden zal je veel moeten oefenen. Als je niet oppast kan je soms bij 1 aanval al dood zijn. Daarnaast zal de Hebijo modus een stukje lastiger zijn dan de Hanzo modus.

jMissies

In het spel heb je verschillende soorten missies. Je hebt “sleutelmissies”om het zo maar even te noemen en extra missies. Om het verhaal uit te spelen zal je voldoende hebben om alleen maar de sleutel missies te spelen, maar daarnaast heb je redelijk wat extra missies die ervoor zorgen dat je toch nog wel even bezig bent. Daar bovenop komt dat je uiteindelijk elke missie kan uitspelen in zowel Frantic als in normale mode en dat met elke personage. Daar ben je wel even mee bezig.

Helaas is de vormgeving van de missies niet echt inventief. Het ziet er allemaal leuk uit, maar regelmatig lijkt het alsof ze gewoon een repeatknop hebben ingedrukt en het level daarna wat moeilijker gemaakt hebben. Dit zelfde geldt voor de tegenstanders. Afgezien van de eindbazinnen lijkt alles erg op elkaar. Daarnaast zijn sommige missies verplicht om eerst met een bepaald personage te spelen. Zo ben je dus verplicht ook met de personages te spelen waar je misschien helemaal niet mee wilt spelen.

bExtra’s

Deze game zit barstensvol extra’s. Zo heb je de dressing room waar je elk personage kan aanpassen met vrijgespeelde pakjes en accessoires. Daarnaast heb je nog de Library waar je vrijgespeelde plaatjes kan bekijken, een deel of misschien wel de volledige soundtrack kan beluisteren waar je regelmatig een beetje van vrijspeeld en je kan informatie bekijken over termen en personages, zowel van vriend als van vijand.

Graphics en geluid

Grafisch gezien niet bepaald een topper van de 3DS en daarnaast wordt er niet veel gebruik gemaakt van het 3D effect, waarschijnlijk om de framerate wat meer te behouden. Het enige waar je het 3D effect echt ziet is wanneer je teveel schade oploopt en je kleren beschadigd raken.

mDe soundtrack van deze game is niet verkeerd. Lekkere actie muziek met een Japanse stijl. Het leuke hiervan is dat je deze muziek terug kan luisteren in je library. Verder heeft het spel goede voice-overs, het enige is dat deze voice-overs alleen in het Japans zijn.

Senran Kagura Burst is een leuke titel die een verrassend goed verhaal bezit. Door de verschillende modussen per missie en de twee kanten van een verhaal zal je lekker lang kunnen blijven spelen. Helaas is het grafisch geen hoogstaander en lijken de missies en de tegenstanders af en toe erg gemaakt te zijn met een repeatknop. Daarin tegen is dat de moeilijkheidsgraad met een normaal tempo omhooggaat en dat de muziek er goed bijpast. Hou je van vechtspellen dan is het een echte must have, hou je er niet van kan je deze game beter links laten liggen.

– Je kan eigenlijk niet goed om de bikini’s heen
– De vijanden zijn redelijk afgezaagd afgezien van de eindbazen.
– Missies lijken soms wel gemaakt met een repeatknop.