Wii U Review: DuckTales: Remastered

De originele DuckTales wordt beschouwd als een van de beste platform-games aller tijden. Meer dan twintig jaar na de originele release brengt Capcom in samenwerking met WayForward Technologies een vernieuwde versie uit van deze NES-klassieker. Is de game nog steeds zo goed als toen?

We hebben de afgelopen jaren vele remakes langs zien komen. De een was nog mooier en beter dan de ander. En hoe beter het origineel, hoe groter de verwachtingen voor de remake. WayForward heeft de zware taak op zich genomen de NES-klassieker DuckTales te ”remasteren” in HD. Is het ze gelukt om al onze jeugdherinneringen op een mooie manier opnieuw uit te brengen?

Graphics

De hele game geeft je een tekenfilmachtig gevoel. De prachtige handgetekende personages en achtergronden laten je terugvoeren naar de tijd toen iedereen nog DuckTales op TV keek. Ook het 2.5D effect bij de levels zorgt voor een compleet nieuwe ervaring. Naast de prachtige HD-graphics in de levels, kan je ook genieten van concept art voor de personages, achtergronden en zelfs de TV-serie.

DuckTales-Remastered-10

Geluid

Over de muziek kun ik heel kort zijn; het is echt verslavend leuk. De melodieën passen ontzettend goed bij de omgeving. Fans van de NES-game zullen smullen van de vernieuwde klassieke toontjes. De originele DuckTales stemacteurs zijn een nieuwe toevoeging voor DuckTales: Remastered. Van het Schotse accent van Dagobert Duck tot de piepstemmetjes van Kwik, Kwek en Kwak, er is enorm veel moeite in gestoken.

DuckTales-Remastered-51

Presentatie

Naast de mooie graphics en meeslepende muziek, heeft DuckTales: Remastered ook wat minpuntjes. Het spel verveelt namelijk snel, door de vele cutscenes die door de levels lopen. Ook is het spel binnen drie uur helemaal uit te spelen, want er zijn slechts zeven gebieden om te bezoeken. Maar de locaties die de familie Duck bezoekt vereisen meer dan alleen het einde halen. Elk level heeft namelijk een baasgevecht, welke stuk voor stuk prachtig zijn uitgewerkt.

ducktales-remastered-high-res-image-2

Is er antwoord te geven op de vraag of WayForward de game goed heeft ”geremastered”? Als je vanuit het ”fan-perspectief” kijkt, dan hebben ze een goede game neergezet. Maar voor nieuwkomers zal DuckTales: Remastered nogal tegen vallen. Want achter de mooie graphics en goede muziek, zit een game die leuk is voor even, maar al snel gaat vervelen. Ook de speelduur en het levelaanbod is niet optimaal. De enige reden om levels nog eens te bezoeken, is om diamanten te verzamelen om nieuwe content in de Gallery te kopen. DuckTales: Remastered heeft z’n plus- en minpunten, maar over het algemeen is deze remake een grappige hervertelling van het origineel en de TV-serie .

– Verveelt snel
– Te korte spelduur

+ Zeer mooie HD-graphics