3DS Review: Art of Balance Touch!

Dit is zo’n typisch voorbeeld van relax, ga zitten, pak je 3DS en puzzel erop los! Is deze game goed te pruimen voor de puzzel fans onder ons? Je leest het hier!

Origineel zag dit spel voor het eerst het licht op de Nintendo Wii, als Art of Balance. SHIN’en bekent van diverse digitale Nintendo games heeft het spel opnieuw uitgebracht in de Nintendo eShop onder de naam ‘Art of Balance Touch!’. Deze versie belooft een 3D effect en touch besturing. Eerlijk gezegd komen ze deze beloftes ook na, als je de Wii Ware versie nog nooit hebt gespeeld dan is dan is dit zeker zijn geld waard. Naast de bovengenoemde features biedt het spel nog een aantal nieuwe modi waaronder endurance mode.

Blokken stapelen totdat je weer kind bent!

Iets wat iedereen vroeger als peuter wel eens deed: blokjes opstapelen en zo een toren bouwen. Dat is het concept voor dit spel. Natuurlijk maken ze het wel wat moeilijker dan hoe wij dat in de oude tijd deden, bijvoorbeeld moet je de blokjes stapelen op een klein stukje en zo proberen je toren stabiel te houden. Als je het water raakt moet je weer opnieuw beginnen. Het water ziet er overigens niet heel fris uit…

Art of Balance Touch gameplay 1 dailynintendo.nl

Veel voor weinig

Wat je merkt als je Art of Balance speelt is, dat je helemaal tot rust kom. Na een dag vol harde inspanning is het heerlijk om dit spel te spelen om zo even een relax momentje te creëren. Heerlijk zo op de bank met een glas cola en een koekje erbij. De muziek speelt hier ook bij mee, die is over het algemeen zeer rustig en je gaat helemaal met de flow mee. Het 3D effect voegt niets toe dus die kun je beter uit laten staan als je echt wilt relaxen.

Art of balance touch gameplay 3 dailynintendo.nl

We zoom in, we zoom out!

Je kunt in het spel kiezen tussen twee soorten besturing: de knoppen of via de stylus de blokjes neerzetten. Wat je mateloos gaat irriteren bij de besturing met de knoppen is de camera, die zoomt continue in en uit. Als je je echt wilt concentreren verbreekt de camera de concentratie.

Art of balance gameplay 2 dailynintendo.nl

Is Art of Balance een spel voor de echte puzzel fans? Ja, dat is hij zeker zolang je de Wii Ware versie niet hebt gespeeld is dit spel een frisse wind door het drukke mensenleven wat de meeste mensen hebben. Het spel is erg origineel en je kunt je uren met de puzzels vermaken. Ook de nieuwe modi zorgen voor een nieuwe uitdaging alleen is het erg jammer dat de camera zo tegenwerkt.

– Weinig nieuws voor de Wii Ware fans
– de besturing met de knoppen in combinatie met de camera is nogal raar
– 3D effect voegt echt niks toe