Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Sessie Wii U eShop-games maken op de GDC Europe

gdc-peopleNintendo heeft het leuk voor elkaar daar ze op mag treden als Platinum Sponsor op de opkomende GDC Europe. Tijdens dit event zal Nintendo ook op de stand staan, om zo informatie te verschaffen over het uitgeven van eigen Wii U-games. Bovendien is het mogelijk om sessie te bezoeken waar men dieper in de materie treed, en het Nintendo Web Framework en Unity-tools toont, voor het maken van de eShop-titels die wij momenteel in de Nintendo Wii U eShop tegenkomen.

Deze tools bieden kleine Third Party-ontwikkelaars de mogelijkheid om hun eigen spellen te programmeren en uit te geven op de Nintendo Wii U eShop. Geregistreerde Nintendo-ontwikkelaars krijgen de vrijheid om hun spellen te verkopen op hun eigen manier, zonder proces van goedkeuring. Bovendien kunnen ontwikkelaars zelf de releasedatum, en prijs bepalen. Er zal, en dat beloofd Nintendo persoonlijk, geen 'verkoopdrempel' aanwezig zijn, dus kleine ontwikkelaars hoeven geen minimum aan games te verkopen, wat voorheen wel gebruikelijk was.

Nintendo houdt twee verschillende sessies:
– Application Development with HTML and Java Script for Wii U:
Maandag 19 augustus, 13:00 – 14:00
Sprekers: Martin Buchholz (NOE), Svyetoslav Pidgornyy (NOE)
Hier wordt besproken hoe ontwikkelaars snel en handig Wii U-software kunnen maken met behulp van Nintendo Web Framework, en hoe ze de unieke functies van het Wii U-systeem optimaal kunnen benutten.

– Unity, Wii U and You:
Dinsdag 20 augustus, 13:00 – 14:00
Sprekers: Wayne Johnson (Unity), James Steele (NOE)
In deze sessie moet duidelijk worden wat kleine uitgeverijen allemaal met Unity kunnen. De technische voordelen van Unity worden gedemonstreerd, en er wordt uitgelegd hoe je nu jouw game omzet tot een Wii U-game. Daarnaast zal Nintendo uitleggen hoe er gebruik moet worden gemaakt van speciale libraries,, zoals het Nintendo Web Framework.

GDC Europe zal 19 – 21 augustus plaatsvinden in Keulen, Duitsland. Nintendo zal als Platinum Sponsor aanwezig zijn op stand #132 van de beursvloer. Als jij benieuwd bent hoe zulke games nu gemaakt worden, ben je op de GDC op het juiste adres. De presentaties zijn in eerste instantie gericht naar Third Party-ontwikkelaars, maar als je er toevallig bent, kun je als fan ook even langskomen.

zp8497586rq