3DS Review: Samurai Warriors Chronicles

Samurai Warrior Chronicles is een 3DS launch game van Tecmo Koei games en is dus alweer een tijdje terug verschenen. Misschien dat een aantal van jullie Samurai Warrior al kent van de Wii of de PSP. Hoe pakt deze hack & slash game op de Nintendo 3DS uit? Je leest het in deze review!

Samurai Warrior is één van de wat minder bekende spellen hier in Europa, je ziet hem ook nergens in de winkels op het moment. In Japan is dit spel super bekend, je zegt het woord Samurai Warriors en de mensen daar zeggen ze ”gimme”! Toen de 3DS hier in Europa uitkwam wilde ik dit spel er graag bij hebben. Nergens hadden ze hem liggen dus moest ik een flink stuk reizen om mijn spel te verkrijgen. En tot nu toe heb ik van alle 50 uur gameplay genoten.

Tecmo Koei is eigenlijk een bedrijf die bekend staan om quality games bij de meesten, soms zitten er nog wel eens wat slechtere titels bij. Maar goed, Tecmo staat onder andere bekend van Dynasty Warrior, Ninja Gaiden en Dead or Alive.

Maar goed, terug naar de game zelf. Als jij het spel voor het eerst opstart en een nieuw game begint dan heb je een ‘WOW’ moment. Het 3D is achterlijk mooi in dit spel! Ik heb nog nooit in mijn leven zulk 3D gezien. Ik ben gewend aan het 3D effect van de 3DS maar dit zag ik zelfs. In het begin kies je of je man of vrouw bent.  Dan beantwoord je een aantal vragen.(Ik heb tot nu toe niet opgelet waar het voor is…) maar terug naar de game, na die vragen heb je je tweede ‘WOW’ effect in vijf minuten, de aller eerste cut-scene slaat alles. Dat 3D effect… Na een hoop Japans gepraat en gedoe mag je beginnen.(Tien minuten hoor je één of andere Japanner praten ofzo, je wordt er gek van en je bent geneigd de game uit te zetten.) Blij dat er wel ondertiteling bij zit!

Eenmal in je aller eerste level(yay!) krijg je meteen een leger voor je kiezen. Niet slecht, want jouw mannetje is niet al te zwak. In feiten kan ik dit spel in één zin omchrijven.  Ren en sla alles wat je tegenkomt dood, zoek dan je target en sla die ook neer. Zo gaat het hele spel door. Eigenlijk wel een normale hack ’n slash game als je het mij vraagt. Er zit over het algemeen vrij weinig variatie in deze game, maar daar moet je doorheen kunnen kijken.

Verder is er een verhaal, ohja? Ja! Een uitgebreid oorlogs verhaal over hoe Japanse clans erlkaar afslachten. Zo begin jij in het Hojõ leger. Daarna komt je in het Mõri leger etc. etc. Ik zal niks zeggen over het verhaal, dat verpest alles!

De graphics in de game zitten over het algemeen wel okay, zo nu en dan is er een minimale lag, maar die zie je amper.  De mannetjes zijn over het algemeen mooi in detail gemaakt en je ziet duidelijk dat er wel tijd in is gestoken. Ohja nog wel een minpunt, de 3DS kan niet alle vijanden in één keer weergeven dus die komen som uit het niets in de verte aangestormd.

Ook heeft het spel DLC! Althans DLC tussen aanhalingstekens. Want iedere ontvang je een wapen en zo nu en dan een level. Die levels zitten al in het spel, maar je krijgt ze door je 3DS met het Internet te verbinden. Streetpass ontbreekt ook niet in het spel, ik heb nog nooit een Streetpass hit gehad, maar het is een soort van Street Fighter achtige streetpass.

Beoordeling:

• Graphics: 7/10, het spel ziet er erg mooi uit, je merkt dat vrijwel alles mooi is afgewerkt.
  • Geluid: 8/10 ook al is alles in het Japans ingesproken, de muziek is zeer leuk om te horen en de Japanse stemmetjes zijn ook zeer grappig soms om te horen.
  • Lange termijn: 8/10 ik heb vijftig uur in dit spel gestoken, dat is genoeg. Je moet er wel van houden wil je die vijftig uur bereiken.
  • Gebruik van 3DS features:  9/10 dit is hét 3D effect, je komt geen beter effect tegen! Spotpass is misbruikt dat wel maar goed.
  • gamplay: 7/10 alles draait goed, controls werken lekker. Niks over te klagen!

Eindbeoordeling: 7,8/10

Conclusie:

Het spel is over het algemeen zeer goed, je merkt het dat het vrij mooi afgewerkt is en dat dit één van de beter launch titles voor de 3DS was.(Als ik eerlijk moet zijn.) En met de rest is het ook niet mis, mooie muziek, goede voice acting, het beste 3D effect wat ik tot nu toe heb mogen zien(ik vind dit zo belangrijk!) en het leuke verhaal natuurlijk!