Na de aankondiging van de Wii U op de afgelopen E3 gingen al meteen geruchten op dat de nieuwe console van Nintendo krachtiger zou zijn dan de concurrenten, de PS3 en Xbox 360. Nintendo’s Miyamoto liet weten dat Nintendo dit juist niet nastreeft. In een gesprek met Gamespot vertelde Miyamoto dat de doelstelling bij het ontwikkelen van de Wii U lag bij het leveren van een systeem met een balans tussen betaalbaarheid en prestaties. Een filosofie die Nintendo al een tijd hanteert en absoluut geen slechte keus bleek te zijn tot nu toe. Nintendo wil uiteraard een console op de markt brengen die mooie HD graphics kan produceren. Miyamoto: “Om dit alles nog wel voor een schappelijke prijs aan te kunnen bieden, is het systeem niet krachtiger gemaakt dan zijn directe concurrenten.” Slecht nieuws dus voor mensen die graphics juist enorm belangrijk vinden.
4 gedachten over ““Wii U niet krachtiger dan concurrentie””
Geef een reactie Reactie annuleren
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
ach, als je echt graphics belangrijk vindt, dan koop je toch gewoon een pc
Het maakt me niet uit of de console krachtiger wordt. Ik wil gewoon ssb4 hebben XD.
Beter dat hij goed betaalbaar is 😉
Tja, de graphics zullen dus minimaal evengoed worden als de huidige negeratie, dus PS3 niveau. Boeien. Gameplay & verhaal zijn toch belangrijker. Gaan de fanboys straks weer zeggen dan de Wii U tegenvalt qua graphics, maar ze tegelijkertijd de graphics van hun 360 of PS3 de lucht in hemelen. En alsof de 360 nou zo indrukwekkend is. Ghost Recon had qua graphics zo op de Wii kunnen draaien. Bioshock is een mooi spel, zolang het beeld stil staat. Als je beweegt, dan viel me op (en tegen) dat de bovenkant en onderkant van het plaatje niet synchroon lopen maar er een soort van vertraging in het midden zit. Als hierdoor Wii U lekker betaalbaar wordt, dan vind ik het prima hoor. Volledige 1080p ondersteuning zou natuurlijk wel fijn zijn, ook vanuit de software ontwikkelaars. Vooral voor deze groep belanghebbenden zou dit interessant zijn, omdat ze niet idioot hoge bugetten hoeven te steken in het ontwikkelen van nieuwe spellen.